بلومبرگ: اپل عینکهای هوشمند را در صدر برنامههای توسعه خود قرار داد
اپل تمرکز خود را بر عینکهای هوشمند افزایش داده است | بلومبرگ بر اساس گزارشهای جدید، شرکت اپل در حال تغییر استراتژی خود در حوزه واقعیت افزوده است. گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که اپل برای رقابت با محصولات مشابه متا (Meta)، توسعه عینکهای هوشمند را در اولویت کاری خود قرار داده و همزمان، […]
اپل تمرکز خود را بر عینکهای هوشمند افزایش داده است | بلومبرگ
بر اساس گزارشهای جدید، شرکت اپل در حال تغییر استراتژی خود در حوزه واقعیت افزوده است. گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که اپل برای رقابت با محصولات مشابه متا (Meta)، توسعه عینکهای هوشمند را در اولویت کاری خود قرار داده و همزمان، برنامه ساخت نسخه سبکتر هدست ویژن پرو (Vision Pro) را متوقف کرده است.
نیروهای فعال روی پروژه ویژن پرو سبکتر که قبلاً شایعه شده بود در سال ۲۰۲۷ عرضه میشود، حالا به پروژه توسعه عینکهای هوشمند منتقل شدهاند.
دو نسخه عینک هوشمند از اپل در راه است
ظاهراً اپل در حال توسعه حداقل دو نسخه مختلف از عینکهای هوشمند است تا بتواند با محصولات متنوع متا رقابت کند:
عینک بدون نمایشگر: انتظار میرود این نسخه ابتدا معرفی شود و احتمالاً در سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه شود.
عینک با نمایشگر: این مدل که در ابتدا برای سال ۲۰۲۸ برنامهریزی شده بود، حالا در مسیر تسریع توسعه قرار گرفته تا سریعتر به دست مشتریان برسد. این عینک با نمایشگر میتواند رقیب مستقیمی برای عینکهای نمایشگر متا-ریبن باشد.

بلومبرگ گزارش داده است که عینکهای هوشمند اپل مانند محصولات متا، دارای دوربین و بلندگو بوده و بهشدت بر تعامل صوتی و قابلیتهای هوش مصنوعی تکیه خواهند کرد. همچنین، شایعات پیشین حاکی از کار اپل روی یک تراشه اختصاصی برای این عینکها بوده است.
سرنوشت ویژن پرو و رقابت با متا
در حالی که اپل توسعه نسخه سبک ویژن پرو را متوقف کرده، گزارشهای جدید نشان میدهند که یک نسخه بهروزرسانیشده کوچک از هدست اصلی در دست ساخت است. بلومبرگ پیشبینی میکند که احتمالاً شاهد عرضه این بهروزرسانی تا پایان امسال باشیم.
از سوی دیگر، شرکت متا نیز بیکار ننشسته و اخیراً مجموعه جدیدی از عینکهای هوشمند را معرفی کرده است؛ از جمله نسل دوم عینکهای متا-ریبن با عمر باتری بیشتر و یک جفت عینک جدید با برند Oakley که بهطور ویژه برای ورزشکاران طراحی شده است. تمرکز اپل بر عینکهای هوشمند نشان میدهد که این شرکت در حال آماده شدن برای یک رقابت جدی و مستقیم در بازار پوشیدنیهای مبتنی بر واقعیت افزوده است.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید